PREZENTOVÁNÍ JE HRA ANEB JAK SE ZBAVIT STRACHU Z MLUVENÍ NA VEŘEJNOSTI

1 komentář:

V pátek 18. listopadu jsem se zúčastnila workshopu 
Jak se zbavit strachu z mluvení na veřejnosti. Ano, den po státním svátku a to dobrovolně. Celá akce se konala v budově, kde sídlí Impuct Hub. Nikdy jsem na žádném workshopu na podobné téma nebyla.
A to bych nebyla já, abych zase nevyzkoušela něco nového.



Narodil jsem se jako řečník!


Během svého života se potkávám s různými lidmi. 
Nekteří mají velké sebevědomí a vůbec o sobě nepochybují 
(občas jim to závidím), pak tu jsou lidé, kteří si nevěří a bojí se vyjádřit. Mají trému a strach. Strach komunikovat před skupinou lidí. Ten, kdo říká, že nemá trému, tak lže jen sám sobě. 
I Steve Jobs nebo Winston Churchill se nenarodili jako skvělí řečníci. 
Každý jsme na začátku amatér a jen tréninkem se můžeme stát profíkem.


Dělejte to, z čeho máte strach. A dělejte to opakovaně. To je nejrychlejší a nejjistějších způsob, jak strach porazit.

  

Strach = zabiják skvělé prezenatce


Co to vůbec ten strach je? Přemýšleli jste někdy na tím? Čeho se bojíte VY?
Na workshopu padlo několik věcí, z čeho že máme ten strach.

 Neúplné znalosti  tématu
Výsměchu
Z reakce publika
Ze zkušenějšího publika
Vypovězení  techniky
Vlastních emocí



Nepodceňujte  PŘÍPRAVU


Důležitím krokem pro zbavení strachu je nepodceňovat přípravu. A to jak fyzickou, tak i psychickou. Zjistíme a poznáme svůj strach. Můžeme ho pak lépe korigovat a "utišit".
Hlavně nepodléhejte vnitřnímu nátlaku. Snažte se být v klidu. Pokud se na svůj výstup dobře připravíte a budete mu věnovat veškerou pozornost. Je téměř nemožné, že byste prezentaci nezvládli. :-)



Poznání představuje konec strachu.



1 MINUTA SEBEPREZENTACE.
MŮŽE BÝT SNAD NĚCO HORŠÍHO?!


Sedíte v místnosti s dalšími 20 lidmi. 
Posloucháte, jak o sobě mluví
Sakra, proč mi přijde, že nemají strach?
Mluví jak skvělí řečníci a vedou si velmi dobře. 
Poslední možnost, jak se zbavit strachu a začít mluvit.  
No tak Adri, dělej, zvedni tu svojí prdel a už konečně s sebou něco udělej.  
Doteď to nechápu, ale já se vážně zvedla a začala mluvit. 
V hlavě se mi honilo xxx myšlenek. 
Ani nevím, jestli jsem řekla všechno, co jsem chtěla. 
Ale co, důležité přeci je ten pokrok a to proč jsem na worksop šla . Potlesk od ostatní se stal pro mě hnacím motorem. 
DĚKUJU! 




Strach není skutečný. Je to produkt naší představivosti.





Velké DĚKUJI patří Míše, která celý workshop zorganizovala a bez které by to nemohlo vzniknout.


Pokud byste měli zájem o příští workshop, stačí zaslat email Míše, která Vás poté bude o všem informovat. 


Nebo si můžete stáhnout její ebook s názvem  Prezentování je hra aneb 6 kroků k nejlepší prezentaci. 


1 komentář:

  1. Škoda, že jsem o tom nevěděla, šla bych s tebou :( já třeba u prezentací ve škole problém nemám, nikdy mi to nevadilo a nějak jsem si ani neuvědomovala, že jsou lidi, kteří se bojí nebo tak. A pak jsem se vždycky rozčilovala, že ten člověk mluvil potichu nebo mumlal a nebylo ho slyšet a z té prezentace jsme nic neměli ... :/ je fakt, že tohle mi problém uplně nedělá, ale třeba proslovy na maturitním plese už jsou trochu jiný kafe :D a tam trému mám, ale naštěstí mě to nikdy nesestřelí, že bych se zakoktala nebo zapomněla text a podobně :D
    www.linheart.cz

    OdpovědětVymazat